Kandarbilder!!

Nu har jag provat ut det och ridit ett kort pass i ridhuset. Jag var och lånade en stång av Cia och den verkade passa Gesa fint =) Den är i mässing dessvärre och det stör ju mitt estetiska öga.... Men den var ganska blek i färgen så det störde inte så mkt =) Gesa verkar inte besvärad alls utan suger fint på beten och dregglet flödar! Jag red bara ett kort pass för att känna in mig lite, och hon gick riktigt bra för att vara första ggn som vi red lite mer riktig ridning om man säger så. Jag putsade det och bytte till mitt ena swarovskipannband och det blev så fint! Men tyglarna är stela.... Ska nog testa ett knep jag fick av L i stallet. Man ska olja in ordentligt, lägga i en stekpåse på 50 grader i ugnen ett par timmar så ska dom bli superfina =) Låter mysko men ska nog testa för jag hatar stela nya tyglar!!

Lite pics, men ej så bra pga av okoncentrerad häst =)



Jo, var ju och hälsade på Cia och tittade på hennes nya stjärna Winston en söt och stor kille på 8 år. Mkt trevlig häst som säkert kommer bli hur fin som helst i Cias händer. Han är för dagen ngt tunn men kommer bli fin när han musklar på sig och får mer hull. Ska bli spännande och följa dom framöver!!

Hovslagaren kom igår oxå och satte på Gesas sko som hon tappade i förrgår.... Och det gick så bra så trots att hoven trasat sig hon blev inte det minsta ömfotad! Så nu kan uppladdningen fortsätta som planerat. Hon vilar idag för jag jobbar i helgen.
Och apropå det, jag sov till 16.00 idag det har aldrig hänt på dom dryga 5 år jag jobbat natt!! Alla arbetskompisar sover ju jämt så länge men inte jag. Men Gud vad skönt jag sov idag och nu mår jag toppen!! Och denna natten som kommer ska bli kalaslätt att jobba då vi ställer om kl i natt, det har ni väl inte glömt??? Så jag behöver bara jobba 9 timmar istället för 10!! Jippie!!
Och imorn kommer det bli ljust till kl 20!!!! ÅHHH vad skönt...

Nu ska jag umgås lite med mannen som precis kom hem från att ha jobbat i skogen hos sin far hela dagen.

Kram på er!

Jenny

Kommentarer:

1 Cia:

Hej Jenny!



Gesa är en riktig primadonna, SÅ SNYGG och kandaret gör sig verkligen rättvias på denna skönhet <3

Så bra att stången var trevlig. Detta var Rompans favoritstång i alla kategorier ;-). Lagom länngd på skänklarna och trevlig tungfrihet.



Tack, så mycket för påhälsningen av oss. Herr W är en supergo kille som växer för varje dag i mina ögon. Han är både cool och rar på alla sätt.

Just nu ska vi - för att låna Axel-sonens uttryck, ha en period då vi satsar på UTERITTER, det behövs massor med klätter och klivrundor i uppbyggnadssyfte. Idag var vi ute i sällskap med Axel på Annie (ett varmblodssto som vi lånat i stallet, en riktigt trygg dam)och båda Hunderbaribngarna. Winston skötte sig galant, något ovan vid skogsterräng men han traskade framåt och gick förbi; lastbil, presänningar, olles svinstia, diverse badkar, en frontlastare mm.



KRAM

Cia

Kommentera här: