Vi jobbar på =)

Ja, det är mkt häst nu! Vi försöker ju komma iform inför helgens läger =) Jag har tömkört Gesa en dag och så bra det gick!! Hon jobbade kanonfint och jag fick hyffsad ordning på hjälperna, är ju inte jätterutinerad på tömkörning. Men Gesa tycker det är urkul och jobbar som aldrig förr på töm, vi fick till lite sidvärts små bitar till och med =) Så det var kul och jag ska försöka få till det som ett komplement till våran andra träning. 

Rundcorall i förrgår ett fint pass, och igår red jag ett dressyrpass på banan. Gesa var mjuk och fin om än lite seg då hon högbrunstar.... Det är så mkt snygga nya hästar att håll ordning på i stallet =) Hon är alldeles förälskad i alla killar och några tjejer med =) 
Får hoppas att det går över till helgen....

Jo jag red Gringo i förrgår oxå för Emelie har blivit lite sjuk och har inte haft riktig ork att rida så mkt. Så jag red ut en sväng ihop med Mamma och Bella och han är såå snäll Gringo!! Hur många hästar kan man sitta på långa tyglar hela rundan trots att man inte ridit hästen många ggr? Han är en riktig gentleman och så himla trevlig att rida =) Roligt att rida andra hästar ibland, nyttigt för sin egen ridning!

Idag får Gesa sin vilodag sen blir det fullt ös hela veckan! Jag var där imorse och kollade upp henne och gav alla våra lite hösilage i hagen. Dom har nu betat ner så mkt nu att vi börjar ge lite frukost i hagen, men det är först nu vi behövt ge nått ute =) Så det har varit toppen!

Och måste ju bara kommentera det helt ljuvliga vädret!!! Gud vad härligt med sol och lite värme =) Man blir ju helt lycklig, synd bara att jag jobbar 2 nätter nu så jag har sovit bort stor del av denna dagen =( 
Så njut nu av den sista sommarvärmen som dom kallar den!

Med brist på nya bilder bjuder jag på en favorit från i sommras =)


Kram på er!

Jenny
 

Kommentera här: