Tävlingsdebuten gjord =)

Denna helgen har det varit fullt upp, Morsdagsfirande först på Lördagkväll hos mamma med grillning och Melodifestival! Så kul att Loreen vann!!!

Söndagen bjöd på våran första dressyrtävling, jag har ju alltid sagt att träna ja det älskar jag med tävla ligger inte för mig. Men nu det sista har jag kännt att det kanske är dax att testa om inte annat för att låta Gesa komma ut lite och se hur hon beter sig. Så igår gjorde vi debut på Borås ridhus på en LC:1 och Gesa skötte sig som den prinsessa hon är ♥ Laddad i stallet innan vi kom iväg men väl på plats stod hon som ett ljus på trailern i ca 1 timma och väntade i värmen och hon var helt lugn och bara åt sitt hö =) Sen fick hon komma ut och kika runt lite och helt cool då med. Red ner till framridningen där det var full rulle med 7 ekipage på banan och alla red hit och dit i galopp och dom bockade och studsade bitvis. Detta har ju varit Gesas mardröm innan och blivit grymt stressad i sånna situationer. Men inte nu längra, hon var stört cool och lyssnade helt på mig ♥ kan inte beskriva med ord hur stolt jag är över henne!! Hon gjorde allt jag bad henne om och väl inne på banan, så tittade hon inte ens på dom vita staketen trots att dom var i plast och lät massor när gruset skvätte på dom!! Domarbordet inga problem och hon var helt fantastisk!!! 

Själva programmet gick bra och jag kom ihåg hela =) Men kunde ridit lite bättre vägar och planerat lite bättre.... Men det har ju med rutin att göra hade fullt upp med att komma ihåg vart jag skulle härnäst. Gesa var aningens matt i värmen men hon skötte sig fint och gjorde allt så gott hon kunde med den lite veka piloten på ryggen =) Jag tror vi slutade på 3 plats av 6 el 7 st som det såg ut när jag åkte, precis utanför placering. På 57,777% tycker nog domaren var lite hård på vissa punkter men jag har ju som sagt inget att jämföra med. Men fick 3 st 7:or och dom var vi glada över. Och det vi fick lägre på var nästan bara mitt fel, lite ovala 15 m volter och ett litet avbrott i traven pga av missförstånd.... Och sen skulle vi jobba med rakriktningen oxå och det vet jag ju om =) Men fick kommentaren Fint ekipage ivf =)

Så jag var sjukt impad av min fina hästs uppförande och att jag själv klarade av det såpass bra för att vara första ggn, finns mkt att jobba på men fick blodad tand så det kan nog bli fler tävlingar i framtiden!
Kom fram flera stycken och berömde Gesa för hur vacker hon var och det värmer ju en mattes hjärta ♥

Jocke filmade och han satt en bit ifrån därför lite zoomande hit och dit.... Och tog nån bild med.

 

Dammigt värre var det som ni ser =) Bjuder även på filmen.

http://www.youtube.com/watch?v=mjnNQFuSvoE

Väl hemma fick en glad Gesa springa ut i hagen och käka gräs med B o G. Och jag o J skyndade att plocka in allt och göra rent trailern och sen iväg för att äta morsdagsmiddag med Jockes mamma på Hyssna kvarn. Men väl där så var det galet mkt folk och all mat var slut =( Så vi fick köra planändring och vi hamnade på Ellagården och åt deras brunch istället, gott!

Hemma vid 5-tiden och då var jag så trött att jag nästan trillade ihop innaför dörren hade ju sovit typ max 2 timmar på natten ( nervös ) och sen kört full rulle från klockan 6.... Så det fick blir en powernap till kl 19 och sen tillbaka till stallet för att mocka och ta in våra 3 hästar. Väl hemma igen strax efter 20 så var det lite mästarnas mästare och sen blev det ganska snart sängen. Låång dag!

Nu ska jag börja jobba igen efter 12 dagars ledighet, gissa om det tar emot lite.... Men det går bra bara man kommer dit =) men jag har fått nått vajsing med ryggen det kom  igår och har galet ont längst ner i ryggen och har sen jäkla huvudvärk med så hoppas verkligen inte det blir nån skit av detta nu! Vill inte vara sjuk för det har jag varken tid eller råd med!!

Det var lite vad vi pysslat med i helgen.

Kram Jenny

Kommentarer:

1 Izza:

Åå va roligt att se filmen, bra jobbat!!

Räknar iskallt med att vi ses på tävlingsplatserna framöver :))

2 Jenny:

Tack Izza!=)

Jag ska absolut försöka komma ut på några små tävlingar i framtiden, men är ju inte på eran nivå ännu.... =) Kul att det gick så bra för er oxå!!



Kram jenny

3 Jessica:

Vad kul med ännu en haflinger på tävlingsbanorna!



Kolla gärna in min blogg som handlar om min haflinger Stitch :)



Kram

Kommentera här: