Jobbar Påsk :)

Japp denna påsken är det jobb, jobb och jobb.... Igår var Jocke o Gert på rocka billy fest i Gesebol :-) Jag fick jobba, ska jobba hela helgen. Så här är det inte mkt påskfirande. Men gör mig inte så mkt då påsken inte är en helg jag bryr mig så mkt om.
I Torsdags var vi på Åby med Gesa och hon fick en mkt grundlig genomgång av kropp, bihålor, hals,ögon och tänder. Allt var bra, så misstanken om headshaking är väl det som är troligaste. Men hon ruskade eller nickade inte nått på den dagen givetvis :) Hon har varit mkt bättre den sista tiden. Fick beröm för hur snygg hon var och att hon var mot fin i kroppen :-) Så det var kul!!
Veterinären sa att det mkt väl kan vara den där sprayen dom sprayat i boxen som triggat problemen. Då det är nerverna som spökar vid headshaking. Så nu får vi hålla tummarna för att hon kommer klara sig utan stora problem, det är ju väderrellaterat oxå.... så jag har beställt ett nosskydd till henne som brukar göra nytta :-)
Så nu blir det ivf träningsläger även om hon inte kunnat förbereda oss så som vi velat.... Kul!!
Jag var hos tandläkaren i Torsdags oxå och efteråt belönade jag mig själv med att köpa 2 helt nyinkommna muggar från Pip <3 jösses vad mot fint dom hade på Blomsterhuset!!

Nu ska jag mysa en liten stund med min man innan det är dax för arbete igen...
Några bilder från Blomsterhuset och mina nya muggar:






Glad Påsk

Jenny

Kommentarer:

1 Ida:

Skönt att det inte var värre med Gesa! Klart det är tråkigt med headshaking men som sagt med nosskydd brukar det ju bli bättre. Håller tummarna för att det kommer funka bra! :)
Just det, har ny blogg nu. Bloggar om Glimma, där händer det ju lite iaf till skillnad från med Jazz :)
Kram

Svar: Åh vad kul med ny blogg Ida =) Då ska jag genast kika in! Och länka =)Kram
Jenny Odegren

Kommentera här: