Duktig

Igår red vi ut en sväng för andra gången denna gången åt andra hållet mot Slingan. Han gick först nästan hela vägen utan problem =) Han är så underbart snäll och ändå pigg och lyhörd! Blir varm i hjärtat varenda gång jag ser honom. Och alla bara öser beröm över hur fin och väluppfostrad han är! Det känns verkligen som jag köpt en riktig 10-poängare!
Men han är ju barfota nu och nu när det är fruset så blir han lite ömfotad och försiktig....Jag kommer sko han så fort det går, då han får mkt stenar som fastnar i hovarna varje dag och en spricka som börja komma på en framhov  =( livrädd att hans fina fötter ska bli skadade. Men nu ska det ju bli mildare och då blir det ju bättre för honom.
 
Idag har jag en hästfri dag pga av jobb så mamma passar honom, känns tråkigt att inte få träffa han men så måste det vara och det har med ekonomin att göra. Har ju låångt till stallet och måste hoppa över nån dag i veckan.
Så på schemat idag står att åka till SmartEyes och hämta mina glasögon som kommit =) Spännande och kul att få SE bokstavligen =)
Måste ju börja med Adventspyssel med men allt faller ju lite åt sidan nu pga Glimten....vill ja vara mkt i stallet och så jobbar jag 5 nätter denna vecka...Skit! Hinner ju inte hälften vad jag borde.
Men men ska försöka få ihop en Adventsljustake och sen blir det alla elektriska i fönstren och lite nya gardiner i nått fönster.
Så lite fint ska det nog allt bli =)
 
Har ju glömt att skriva att jag var på Liseberg med mina jobbarkompisar i Fredags, så mysigt och vi hade sån tur med vädret och inte alls mkt folk. Så är redan sugen på att sticka dit en sväng till, vi funderar och åka dit på Torsdag jag och mannen. Vi firar 9-årig bröllopsdag då!! Men hinner inte göra så mkt mer, men kanske ta en bit mat nånstans på Liseberg vore mysigt <3 får väl se hur vi känner på Torsdag. Mysigt är det ivf och gå där och kika lite.
 
Kram på er!
 
Jenny

Kommentera här: