Fläta

Igår gick jag ut och skulle rida en sväng på EM. Men när jag borstat och fixat, så började det åska och ösregna 😩 så det fick bli lite extra mys och fix istället. Flätade hans svans lite för första gången, har bara gjort en enkel fläta för att slippa smutsen innan. Jag behöver öva men han har ju massor av svans, så det är bra att träna på 😊 
På kvällen blev det kantarellmacka till middag. Tänk att alla dom kantarellerna bara blev några mackor.... Men gott var det ivf!

Idag ska vi göra ett nytt försök att rida. Sen blir det jobb hela helgen.


Kommentarer:

1 biffenochjag.blogg.se:

Mycke svans är det. Är skitdålig på att fläta, skyller på att jag inte haft en dotter att öva på ;)
Manfläta brukar jag göra då Biffen har så lång man och jag fastnar i den hela tiden annars. Och nu tycker jag själv att jag rätt bra på det :)
Övning ger färdighet :D

Svar: Manfläta går knappt att göra på Glimt då hans man är så jäkla tjock!! Brukar göra dubbla och då måste jag sätta gummiband vart 3:je tag annars åker den loss i farten 😄 inte alltid bra med så mkt taget. ...Men fint är det ju!
Jenny Odegren

2 biffenochjag.blogg.se:

Biffen har längre man än vad Glimten ser ut att ha, då går det lättare att få den att hålla ihop. För tjock är den! Nu går det bra men i början fick jag grymt ont i händer, fingrar och armar när jag skulle hålla ihop allt och fläta samtidigt 😜

Kommentera här: