Hemma igen!

Då var vi hemma på Sjödal igen. Tråkväder idag regn och rusk. Vi har haft en toppen helg med massa sol, god mat, skratt, bad och avkoppling. Vi fick ju låna deras superfina relaxavdelning på kvällen igår. Vi fick fri tillgång efter stängning 😀 så vi badade och bastade i 1.5 h nästan efter middagen. Vi smög ner i morgonrockarna 😉 härligt att bo i samma hus som relaxen.

Avslutade helgen med en sagolikt god frukost! Alltså jag älskar frukostar!! Och deras är suverän 😋
Proppmätta åkte vi hem för denna gången. Längtar redan tillbaka.  

Bilder från våran goda picknick som vi åt vid Isaberg vid sjön. Och på nån av rätterna från middagen igår. 

Jo glömde ju att skriva i fredags om hur duktig Glimt var. Jag orkar ju inte rida just nu så får göra vad jag kan för att stimulera honom. 
Tog ut en pall och en ensilageplast.  Bad honom att gå upp på pallen först med framhovarna. Ingen tvekan alls! Han klev upp med alla 4 till och med 😊 stod snällt och väntade. Sen tog vi plasten,  han klev på utan problem. Han litar helt på mig nu känns det som.  Kliver jag på först så följer han direkt. 
Tog sedan upp plasten som var stor, och började först klappa han med den. Inga problem! Sen testade jag att vifta med den brevid honom lite, inte ett steg åt sidan.  Sen viftade jag hårt och mkt precis vid honom. Han tog till och med huvudet mot den när jag viftade med den. Så otroligt stolt över honom ❤
Han följer mig som en hund,  på lös lina. Bufflar absolut ingenting. Det är han fantastisk med. 

Fick en bild när han var uppe på pallen med alla 4. Svårt att fota när man är själv och måste ha focus på honom...

Bildbomb från helgen:

Kommentera här: