Tränat!!

Idag har vi tränat för första ggn på ett år! Men min skada och sjukperiod  så har vi ju tappat en del tid. Men sista tiden så har vi gjort stora framsteg 😃 Och idag var det dags för första dressyrträningen på över ett år. Vi tränade för Marcus Holst hemma på vår bana. Och det var så roligt och nyttigt!! Tänkvärda saker att träna på. Basic som att flytta för skänkeln,  rakrikta, rida med mål hela tiden. Jag har ju låtit den sidförande hjälpen halka lite efter....i jakten på bärighet och framåtbjudning. Och Marcus vill ju att hästen helt ska bära sig själv. Och det gör Glimten för det mesta 😃🌟 Jäklar så fin han var på slutet!! Så nu ska vi träna på sidförande, framdelsvändningar tills nästa gång. Åh vad roligt att träna igen! 😃 Det behövdes ju verkligen nu kände jag.

Igår tömkörde jag i regnet och han är väldigt fin när jag tömkör.

Nu blir det soffhäng en stund innan det blir kalas för Mamma fyller år.

Bilder på Glimt i dag. Dessvärre inga ridbilder då jag inte hade nån som fotade.


Kommentera här: