Om man ändå kunde....

Ja igår tvättade jag våra stolsdynor. Tänkte att det är ju skönt att få gjort innan jul. Dom kom ut 2 storlekar för små ur tvättmaskinen!!! Trots att jag körde dom i 30 grader fintvätt! Vafan är det för jäkla Skit överdrag?? Har köpt stolarna på Mio möbler 😠 Vem gör stolsdynor i vitt som inte går att tvätta??? Blev helt galen!!

Jaja en perfekt kvinna hade ju tagit fram symaskinen och sytt nya i ett nafs 😉 för det är väl bara raka sömmar? Lätt som en plätt? 😄
Men nu är jag inte perfekt.... långt därifrån!
Jag kan inte sy sticka virka mm...
Men vad jag kan är att handla! 😁 Och hitta på nya idéer om vad som kan bli fint i vårt hem. Visst hade det varit bra om jag kunde fixa allt så fint hemma utan att dra kontokortet!!?
Och mkt har ju Jocke gjort här hemma som tur är 😍
Men jag bidrar med idéer och glada tillrop och simsalabim så har vi lite nytt här hemma.
Men tänk om man var mer händig....

Men nu är jag den jag är och kan inte annat göra. Visst man kan alltid lära sig nya saker. Men ärligt talat gillar jag inte pilliga saker 😜

Så nu har vi nya stolsdynor här hemma! Fårskinn fick det bli i vitt och grått. Blev riktigt fint faktiskt . Passar perfekt in i vår lantliga stil.

När jag inte klantar till det, så har jag varit på min första mammografi idag. Gick bra så nu väntar jag på svar.
Sen har jag då shoppat lite, sen har jag lagat grekiska köttbullar i tomatsås. Väldigt goda med smak av vitlök och spiskummin.
Igår kokade jag risgrynsgröt. Så himla gott det med.
Vi har hunnit att adventpynta i helgen med. Blev riktigt mysigt.

Vi var även på det årliga Julbordet i Varberg med hela familjen hos Mormor. Lika gott och trevligt som alltid 💗

Glimten då? Han har jobbat på bra fram tills o förrgår. Då han blivit lite halt... Vi har fått en ny ponny i stallet som släpptes in i flocken i Lördags. Och Glimt och han kommer inte överens. Glimt har ju sina ston och dom försvarar han!!! Jisses vad han har bråkat. Inte sett honom sådan nån gång. Men ponnyn har gått som hingst länge med så han var väldigt kaxig och anföll Glimten ganska bra i början. Så nu är Glimt väldigt tydlig med att det är hans flock!!
Så tror han fått en spark på bogen. Han markerar i trav men inte skritt. Och tycker han ömmar lite på vänster bog. Han får vila från arbete nu ett par dagar så får vi se hur det går.
Jäkla tråkigt, han har ju aldrig varit skadad på dessa 3 år jag haft honom...

Vi har även hunnit med våran 12 åriga bröllopsdag 💗 tänk vad åren går.


Lite bilder på adventpynt, nya stolsdynor, Oliver, Glimten, bröllopsmiddag, dagens middag och nån på mig innan Julbordet 💗


Kommentera här: