Påsk

Nu är det redan Påsk! Tiden flyger iväg! Jag har inte bloggat på länge såg jag. Jag har inte haft ro att sätta mig ner. Haft mkt kul för mig. Elsa o Moa sov över natten Måndag till Tisdag. Så mysigt att få ha dom ❤ Vi åt tacos, kollade film, var i stan och shoppade, lunchade och var i lekparken i stadsparken.

Dom är ju en fröjd att vara med underbara finaste tjejerna ❤❤❤

Sen har jag jobbat förra helgen och Ons och tors. Är förkyld igen så det tog på krafterna att jobba. Men gick bra ändå. Fina kollegor!

Glimt har gjort mkt denna veckan, vi har gympat på lina med upphöjda cavalletti och studs.  Han är så duktig!
Sen har jag dressyrat några dagar, han är gudomlig att rida nu. Testade att rida på ett annat bett jag inte haft på 1.5 år. Ett kimblewick. Och jösses vad fin han blev. Kunde rida med nästan inga hjälper alls!! Han bär sig själv han är stark och har mer motor. Allt går så bra nu. Sidvärts, skolor fattningar och galoppen är så fin! Som en ny häst ❤ Visst vi har mkt kvar att jobba på men vi har tagit ett stort steg upp i trappan.

I fredags löshoppade vi med hela stallet. Och Glimt var så duktig!!! Hoppade klockrent och löste en 3 komp utan problem. Hoppade en oxer på 90 cm som högst. Ville inte ta för mkt då han inte hoppat på ett år. Han tycker det är så kul.

Igår red jag ut med J o A vi red klätterbacken upp och ner och Götebackavägen i trav och galopp. Pigga hästar och härligt väder. Det märks att Glimt har fått mkt bättre kondis och styrka nu. Han blir inte ens varm efter en sån runda nu.

Igår var vi hos bästa vännerna på Getterön. Dom har husvagn där. Rolig dag med god mat och massa skratt 😃 Vi åkte hem på sen kvällen då vi ska fira Harry som fyller 2 år idag. Han fyllde igår men vi ska fira honom idag.  
Sen blir det ridning på em. 

Lite bilder från gångna veckan.


Kommentera här: