Lasttränat

Igår åkte vi upp till Gesebol igen med Glimt. Red ett  grymt pass med nästan bara galopp. Han kändes så fin och energifull!! Han var luftig i fronten och massa tryck bakifrån. Vilken känsla han ger. 

Jag har lite svårt att rida ordentligt nu när vi haft en lugnare period. Han är inte helt lättriden. Men oj vad kul vi hade! 
Både jag och han var genomsvettig efteråt.
Han fick beta lite efteråt, sen var han lite tjurig vid lastningen. Ville inte gå på direkt.
Men tog väl inte mer än 2 min. Men jag blir irriterad när han gör så....

Väl hemma började det regna. Beslutade att dom skulle få sova inne en natt. Var länge sedan dom sov inne nu.
Gav dom hösilage och nattade dom.

Imorse tog jag tag i lastningen igen. Lastade honom massa ggr. Utan problem. Han gick på 2 ggr själv oxå. Det svåra är att få honom att stanna och stå still så länge att jag hinner stänga bakom honom. Han är smart och förekommer mig. 
Svårt med smart och listig häst.

Jag har tvättat flera schabrak det sista dagarna. Hade många i tvätten. Så tråkigt.

Igår städade jag här hemma. Vi har hoppat över städet denna veckan så då får man städa själv 😄

Nu är det jobb hela helgen som gäller. Så får se hur mkt annat man orkar med.

Bilder från gårdagens pass i Gesebol och min lunch igår en Ceasarsallad 😋




Kommentera här: