Gå ur Kommunal!

Ja då har jag äntligen gått ur Kommunal!! Har pratat om det en längre tid, men ej fått tummen ur... Känner ju att dom inte gör nått för sina medlemmar i Borås stad! 

Dom har godkänt 9 timmars pass natt. Alltså vi får jobba ännu fler nätter för mindre lön. Resurspass som innebär att vi kan hamna var som helst i kommundelen och jobba. Dom har godkänt ensamarbete i vårt granndistrikt. Snart är vi säkert där oxå... vi har fått varannan helg istället för 2 av 5. Listan kan göras lång vad dom har godkänt sista året. 
Jag anser att man måste visa sitt missnöje och gå ur Kommunal. Skulle dom skaffa sig lite stake och göra nått rätt för oss får man väl tänka om senare. Men just nu känns det som jag kan göra nått vettigare med dom 400 kr skattade pengar i månaden! 
Så tack för dessa 23 år en kommunal nu tackar jag för mig.

Annars är allt bra här 😉
Här nu satt igång Glimt lite lätt. Tömkört ett pass, dressyr ett pass och idag har vi kört upphöjda cavalletti på lina. Bra träning för magmusklerna!
Så kul att vara igång igen.

Betar han i snöre lite varje dag då det knappt finns gräs i hagen. Vill ju inte han ska få en chock sen när vi byter hage. 

Missan kom och ville rida lite på Glimt när han betade idag 💖 dom är så söta ihop!


Kommentarer:

1 Anonym:

Heja dig💪🏻⭐️💕

Kommentera här: